o nama

  • Panova svirala u svojoj ponudi imaju edukativne glazbene programe za djecu i mladež te velik izbor dječjih igračaka i glazbala

Obratite nam se na mail za sva dodatna pitanja :

Email Me!

NEWSLETTER

Saznajte prvi novosti u ponudi i proizvode na akciji besplatnom pretplatom na naš newsletter 

E-MAIL :

 Pretplati me 

studio 49

Zahvaljujući njemačkom proizvođaču STUDIO 49 dobili smo priliku posjetiti tvornicu i vidjeti kako nastaju izvrsni glazbeni instrumenti koje koristimo u nastavi i terapiji.

Tvornica je smještena u Graffelfingu, malom njemačkom gradu blizu Austrijske granice.

Pravi počeci sežu mnogo dalje u prošlost od 1949 godine koja je službena godina osnivanja tvrtke.


1928 g. Carl Orff, koji će uvijek biti neodvojiv je dio povijesti ove kompanije, primio je na poklon afrički instrument od prijatelja iz Kameruna. Instrument zvan Kaffir-piano bio je napravljen od male rezonantne kutije i dvanaest pločica pričvršćenih pomoću konopa. Orff je pronašao instrument i nadahnuće za svoj rad. Prije drugog svjetskog rata prve instrumente napravio je prijatelj, graditelja čembala Karl Maendler. Ti instrumenti postali su neophodni za poučavanje u Gunterschule u Minhenu te za razvoj škole koju poznajemo kao Orff Schulwerk.

 

1948 g. jedna je bavarska radio stanica emitirala nekoliko Schulwerk programa i započela lavinu pitanja gdje i kako nabaviti ove instrumente. Instrumenata je nedostajalo, posebno nakon rata kada je g. Karl Maendler prestao s izradom instrumenata i otišao u penziju.

 

Jedan od ranih studenata orff pedagogije Paul Muller upoznao je Carla Orffa s tada mladim studentom, inženjerom Klaus Becker-Ehmck-om. Prvi susret s velikim kompozitorom razvio se u prijateljstvo koje je kasnije preraslo u dugo, čvrsto partnerstvo.

Prvi instrumenti nastajali su prema predlošku koje je Carl Orff dobio od moreplovca iz Kameruna. U početku je bilo teško pronaći materijale od kojih bi se proizvodili dotada na našim prostorima vrlo rijetki instrumenti.

Klaus Becker-Ehmck napravio je prvi litofon i ksilofon prema idejama i željama Carla Orffa za premijeru njegovog djela Antigona.

Zbog iskustva u izradi ksilofona i ostalih udaraljkaških instrumenata  1961g. tvornica otvara nove odjele za proizvodnju profesionalnih instrumenata za orkestre pod nazivom ROYAL PERCUSSION, a 1968 g. seli u zgradu u kojoj se nalazi i danas. Tvornica je godinama rasla. Nakon smrti gospodina Klaus Becker-Ehmck-a njegova je supruga nastavila tradiciju.

 

1983g. STUDIO 49 je tvrtka sa razgrananim tržištem po cijelom svijetu. Vodstvo tvornice preuzima druga generacija, sin utemeljitelja, gospodin Bernd Becker-Ehmck, vedar i šarmantan gospodin koji je nastavio put i ideju svog oca i Carla Orffa.

 

Ostala sam ugodno iznenađena gostoljubivošću ovog gospodina. Planiravši svoj privatni posjet Njemačkoj nije mi bilo na kraj pameti kako ću završiti u posjeti tvornici. Bilo je državni praznik i produženi vikend, ma tko tih dana dolazi na posao!

 

Vlasnik je me uvjerio kako praznik nije problem i kako je jedina šteta što pogoni neće raditi. Što reći nego svaka čast!

 

  

        Ulaz u tvornicu                                            Na ulazu visi fotografija Carla Orffa.

Iako se na prvi pogled zgrada tvornice nije činila tako velikom, obilazak je trajao nešto više od sat vremena. Hodali smo kroz prostorije i hodnike na dvije etaže i priznajem, meni, koja godinama radim s udaraljkama šetnja je bila nalik šetnji iz snova. Velike police s defovima, ksilofonima, metalofonima...Divno!

 

Pogled s galerije na dio radionica u prizemlju

Nikada nisam sumnjala u kvalitetu instrumenata STUDIO 49. Imam neke modele godinama i prezadovoljna sam. Sad, nakon posjete tvornici shvatila sam koliko se pazi na kvalitetu sirovina i proizvodnje. Danas nije lako pronaći pravu sirovinu, a kvalitetno  drvo od kojeg se rade instrumenti sve je skuplje. Velik prostor pun egzotičnih vrsta drveta rezanog u letvice i daske početna je točka u proizvodnji. Tu se nalazi i komora u kojem drvo suši pod posebnim tlakom. Sve je to dio pripreme za nastanak jednog ksilofona.

   

Materijali od kojih nastaju tonske pločice

Tonske pločice za udaraljke rade se ručno, ton po ton. Ugađanje se vrši na posebnim strojevima, a kod boljih serija osim osnovnog tona ugađaju se i alikvote.

  

  

Drvene tonske pločice           ...               Metalne tonske pločice

                           

                                  Ormar sa posloženim ugođenim pločicama 

 

Pažljivo sam pregledala tijela serije 1000. Koristim ih i dobro mi je poznat njihov fantastičan zvuk. Uvijek me zanimalo kako su uspjeli napraviti dobar instrument tako malih dimenzija. Tijelo ovih udaraljki ima tri do čak šest komora. Neke od njih punjene su posebnim umjetnim materijalom koji izgledom podsjeća na mješavinu tvrde spužve i stiropora. Smjesa je patentirana od tvrtke STUDIO 49 i ima dobra akustička svojstva. San svakog učitelja je imati izvrsne instrumente koji ne zauzimaju puno prostora. Vjerujte, ova serija je pun pogodak!

 

                  

                         Tijelo ksilofona serija 1000.

 

    

 Gotove cijevi vibrafona...                    ...i cijevi u nastajanju      

 

 

 

Kutije za kontrabas rezonatore...         ...na koje će biti pričvršćene ploče za udaranje

 

                                   

                                                   Gotov proizvod

 

Ploče za udaranje rade se od prirodnih materijala i umjetnog  materijala Grillodur. Grilodur je zapravo vrsta pleksiglasa koja ima izuzetno postojan ton. Ovi su instrumenti otporni na velike promijene vlage i temperature. Praktični su za vanjske nastupe i jedino što bi im „stara škola“ mogla zamjeriti je mrvicu premalo „topline“ u tonu u odnosu na drvene instrumente. Ipak, jasniji ton, snažniji volumen i kristalna prštavost zvuka imaju svoj šarm.

 

        
Laminirani valjci od kojih će nastati defovi   ...       tijela defova sa zvončićima i bez zvončića
 


U posebnoj prostoriji nastaju čvrsti laminati od kojih se proizvode defovi. Vlasnik nam je prezentirao izdržljivost materijala tako da je stao na jedan neizrezan valjak. Bez problema je izdržao težinu, koju iz pristojnosti nećemo procjenjivati.

Od poda do stropa sve je puno defova u nastajanju. Tu se lijepe, režu, bruse i lakiraju. Kod svih instrumenata s opnom možete birati želite li prirodnu ili umjetnu opnu. Prednost umjetnih materijala je tonska stabilnost. Bez obzira na vlagu u zraku ili velike temperaturne razlike, ovi instrumenti ostaju ugođeni.

 

              

Bubnjići i tamburini u zadnjoj fazi proizvodnje         ...           opne i kože

 

                          

                                     Završna faza izrade maracasa

 

Stalni napredak, vješti majstori, svijest o kvaliteti te modernoj tehnologiji uvijek su bili temelj proizvodnje. Mnogi profesionalni graditelji zaposleni su u tvornici dugi niz godina i njihovo iskustvo stvara kvalitetu s ciljem dugovječnosti. Upravo zato i danas, nakon pedeset godina, proizvodnja ovih instrumenata počiva na tradiciji i davnim korijenima koji vode do najfinijeg, istančanog zvuka. 


Zaslužili su sve preporuke!